Seitsemäs jazzpiknik pappilan puistossa

7. Jazzpiknik Pukkilan pappilan puistossa lauantaina 10.8.2019 14.00 – 15.30. Esiintyjänä Classic Jazz Trio solistinaan Marle Mikkola. Vapaa pääsy. Lisätietoja Arto Luoma 0400 871 822. Tapahtuman taustajoukkoina ovat Pukkilan Kulttuuriyhdistys ja Pukkilan seurakunta. Pappilan buffet myy kahvia ja leivonnaisia 13.30-15.30.

MARLE MIKKOLA, laulu

Marle Mikkola on eittämättä yksi maamme osaavimmista ja pidetyimmistä jazzlaulajattarista. Marlen sielukas altto taipuu tulkitsemaan monen tyylin musiikkia: niin traditionaalista jazzia, swingiä, bluesia kuin gospeliakin. Jazzin parissa hän kuitenkin liikkuu omimmalla maaperällään. Kotimaassa esiintymisen lisäksi Marle Mikkola tekee musiikkia huippumuusikoitten kanssa myös Suomen rajojen ulkopuolella, esiintyy radiossa ja TV:ssä, ja on levyttänyt eri kokoonpanojen kanssa.

ILKKA HANSKI, kontrabasso

Ilkka Hanski opiskeli kontrabasson soittoa Sibelius-Akatemiassa 1970 -luvulla Olli Kososen johdolla. Hän on jatkanut sen jälkeen jazz- ja rockmuusikkona soittaen monissa kotimaisissa kokoonpanoissa, joista mainittakoon mm. Piirpauke -yhtye, Jukka Tolosen ja Jukka Linkolan yhtyeet, Eero Koivistoisen yhtye (-78), Vladimir Shafranofin trio jne. Hänen säestämiään ulkomaisia esiintyjiä ovat mm. Archie Shepp, Buck Clayton, Mark Murphy ja Bob Brookmeyer. Jazzin suuria nimiä kaikki.

ARI SIIKASAARI, kitara

Ammattimuusikkona 1970-luvulla mm. Taiskan, Dannyn ja Armin, sekä Tapani Kansan yhtyeissä. Soittanut jazziaTeuvo Siikasaaren kvintetissä ja Laszlo Sulen kokoonpanossa. Jazzlaulajien säestyskokoonpanoissa mm. Ira Kaspi, Bianca Morales sekä latin -kokoonpanoja mm. Samba Rio ja Baila Tropical. Teatterimuusikkona Svenska Teaternissa, Helsingin Kaupunginteatterissa ja Teatterikorkeakoulun produktioissa. Esittänyt ja tehnyt musiikkia myös omalla nimellä ja Puhekupla -orkesterin jäsenenä. Toiminut pitkään myös kitaransoitonopettajana Kirkkonummen musiikkiopistossa ja Pop & Jazz Konservatoriossa sekä Sibelius Akatemiassa. Classic Jazz Trion ohella esittänyt Fred Ahlbergin kanssa myös brasilialaista choro -musiikkia.

FRED AHLBERG, kitara

Kitaristi Fred Ahlberg on kokenut all-round-muusikko ja soittaa monessa eri kokoonpanossa. Soolo- ja komppikitaran ohella hän laulaa ja soittaa myös mandoliinia. Jazzin lisäksi blues- ja choromusiikki ovat sydäntä lähellä.

Viime kesän jazzpiknikin tunnelmia:

6. Jazzpiknik on ohi, tunnelma oli loistava vai mitä?

Tapahtuman tuottaja Arto Luoma pääsi laskuissaan yli 150 henkeen. Muutama taisi olla vielä pensaikon takana näkymättömissä.

Kiitos kaikille Pukkilan pappilan puistossa mukana olleille, yleisölle ja bändille sekä järjestelyistä ja tarjoiluista vastaaville. Lisää kuvia Pertti Mäkelän ottamina www.pukkilakk.fi -sivuilla: https://www.pukkilakk.fi/2018/08/12/jazzpiknik-4/

Esiintyjät 2013-2018:
2018 Puro Jazz Quartet
2017 Djangomania
2016 Leo Holmgren Trio featuring Charlotta Kerbs
2015 Reija Lang Trio
2014 Millstone Big Band
2013 Art’s Trio

Kuvat Pertti Mäkelä, Arto Luoma.