7. jazzpiknik vietettiin aurinkoisessa säässä

Kaikkien seitsemän jazzpiknikin julisteet

7. Jazzpiknik Pukkilan pappilan puistossa vietettiin lauantaina 10.8.2019 14.00 – 15.30. Esiintyjänä oli Classic Jazz Trio solistinaan Marle Mikkola. Tapahtuman taustajoukkoina toimivat Pukkilan Kulttuuriyhdistys ja Pukkilan seurakunta. Tapahtuman tuottaja Arto Luoma juonsi tilaisuuden.

Aurinkoinen ja lämmin sää suosi jälleen kerran. Vieraskirjaan ilmestyi 133 nimeä. Kaikilla kirja ei kiertänyt, joten reilu 150 ihmistä lienee oikea määrä.

Pertti Mäkelä kuvasi tilaisuudessa ja kuvia löytyy osoitteessa pukkilakk.fi

Paina kuvaa, niin näet suurempana.

1. Panoraamanäkymä puistosta. kuva Ulpukka Nurminen
  2. Iloiset ja taitavat esiintyjät vasemmalta: Ilkka Hanski, Marle Mikkola, Ari Siikasaari, Fred Ahlberg.
  3. Tapahtumajuliste by Arto Luoma
  4. Pukkilan pappilan puisto on osoittautunut loistavaksi paikaksi pienimuotoiselle jazzmusiikkitapahtumalle, joka tänä vuonna järjestettiin jo seitsemättä kertaa. Piknikkiä pohjustavat kuvassa alla järjestäjätahoista Pukkilan kirkkoherra Hannu Tiainen (vas.), Pukkilan Kulttuuriyhdistyksen puheenjohtaja Markus Kalliokivi ja kaikki aikaisemmatkin tapahtumat tuottanut Arto Luoma (oik.). Kuva Pertti Mäkelä.

ILKKA HANSKI, kontrabasso

Ilkka Hanski opiskeli kontrabasson soittoa Sibelius-Akatemiassa 1970 -luvulla Olli Kososen johdolla. Hän on jatkanut sen jälkeen jazz- ja rockmuusikkona soittaen monissa kotimaisissa kokoonpanoissa, joista mainittakoon mm. Piirpauke -yhtye, Jukka Tolosen ja Jukka Linkolan yhtyeet, Eero Koivistoisen yhtye (-78), Vladimir Shafranofin trio jne. Hänen säestämiään ulkomaisia esiintyjiä ovat mm. Archie Shepp, Buck Clayton, Mark Murphy ja Bob Brookmeyer. Jazzin suuria nimiä kaikki.

MARLE MIKKOLA, laulu

Marle Mikkola on eittämättä yksi maamme osaavimmista ja pidetyimmistä jazzlaulajattarista. Marlen sielukas altto taipuu tulkitsemaan monen tyylin musiikkia: niin traditionaalista jazzia, swingiä, bluesia kuin gospeliakin. Jazzin parissa hän kuitenkin liikkuu omimmalla maaperällään. Kotimaassa esiintymisen lisäksi Marle Mikkola tekee musiikkia huippumuusikoitten kanssa myös Suomen rajojen ulkopuolella, esiintyy radiossa ja TV:ssä, ja on levyttänyt eri kokoonpanojen kanssa.

ARI SIIKASAARI, kitara

Ammattimuusikkona 1970-luvulla mm. Taiskan, Dannyn ja Armin, sekä Tapani Kansan yhtyeissä. Soittanut jazziaTeuvo Siikasaaren kvintetissä ja Laszlo Sulen kokoonpanossa. Jazzlaulajien säestyskokoonpanoissa mm. Ira Kaspi, Bianca Morales sekä latin -kokoonpanoja mm. Samba Rio ja Baila Tropical. Teatterimuusikkona Svenska Teaternissa, Helsingin Kaupunginteatterissa ja Teatterikorkeakoulun produktioissa. Esittänyt ja tehnyt musiikkia myös omalla nimellä ja Puhekupla -orkesterin jäsenenä. Toiminut pitkään myös kitaransoitonopettajana Kirkkonummen musiikkiopistossa ja Pop & Jazz Konservatoriossa sekä Sibelius Akatemiassa. Classic Jazz Trion ohella esittänyt Fred Ahlbergin kanssa myös brasilialaista choro -musiikkia.

FRED AHLBERG, kitara

Kitaristi Fred Ahlberg on kokenut all-round-muusikko ja soittaa monessa eri kokoonpanossa. Soolo- ja komppikitaran ohella hän laulaa ja soittaa myös mandoliinia. Jazzin lisäksi blues- ja choromusiikki ovat sydäntä lähellä.

Vuoden 2016 jazzpiknikin tunnelmia:

6. Jazzpiknik on ohi, tunnelma oli loistava vai mitä?

Tapahtuman tuottaja Arto Luoma pääsi laskuissaan yli 150 henkeen. Muutama taisi olla vielä pensaikon takana näkymättömissä.

Kiitos kaikille Pukkilan pappilan puistossa mukana olleille, yleisölle ja bändille sekä järjestelyistä ja tarjoiluista vastaaville. Lisää kuvia Pertti Mäkelän ottamina www.pukkilakk.fi -sivuilla: https://www.pukkilakk.fi/2018/08/12/jazzpiknik-4/

Esiintyjät 2013-2019:

2019 Classic Jazz Trio & Marle Mikkola

2018 Puro Jazz Quartet

2017 Djangomania

2016 Leo Holmgren Trio featuring Charlotta Kerbs

2015 Reija Lang Trio

2014 Millstone Big Band

2013 Art’s Trio

Kuvat Pertti Mäkelä, Arto Luoma.