Paikat täynnä! Taidematka Salmelaan ja Vuohijärvelle

Kuva: Taidekeskus Salmela

Pukkilan Kulttuuriyhdistys vierailee Kukan ja Flooran päivänä keskiviikkona 13.5.2020 Taidekeskus Salmelassa, Mäntyharjulla, sekä Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalossa.

HUOM! Koronavirus saattaa muuttaa matkan ajankohtaa. Seuraamme tilannetta ja ilmoitamme sähköpostilla kaikille lähtijöille välittömästi, kun saamme uutta tietoa.

Taidekeskus Salmela järjestää kävijämääriltään Suomen suurimpia kulttuuri- ja taidetapahtumia. Kauden taiteilijoita Salmelassa ovat mm. Reidar Särestöniemi, Miina Äkkijyrkkä, Rafael Wardi, Elina Försti, Veikko Myller ja Tiina Torkkeli.

Salmelasta siirrymme Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalolle (noin 50 min Kouvolan suuntaan Mäntyharjulta). Vuohijärvellä tutustumme Mystiset revontulet -näyttelyyn sekä taiteilijoiden Jorma Luhta, Riitta Helevä ja Martti Rikkonen, tuotantoon. Vuohijärven Rakkauspuisto ja Peukaloisen puutarha tarjoavat elämyksiä luonnon ja taiteen ystäville. Puistossa yhdistyvät kuvanveisto ja roomalaiset kivetykset sekä kukkaistutukset. Eräs puutarhan nähtävyys on Heikki Häiväojan toteuttama Koivu ja tähti -veistos monine rakkauslukkoineen.

Alustavan aikataulun ja reittisuunnitelman mukaan lähdemme Pukkilasta klo 9.00 ja paluu on noin klo 18 reittiä Pukkila-Orimattila-Lahden moottoritie-Heinola-Mäntyharju-Vuohijärvi-Voikkaa-Kouvolantie-Artjärvi-Myrskylä-Pukkila.

Retken hinta jäsenille 65 euroa ja ei-jäsenille 75 euroa. Hinta sisältää kuljetuksen, pääsyliput, opastuksen näyttelyihin, keittolounaan Ravintola Kesäheinässä, sis. leivät, juomat, jälkiruoka ja kahvi, sekä Vuohijärven luonto- ja kulttuuritalossa itseleivotut tuoreet korvapuustit kahvin tai teen kera.

Ilmoittautumiset Liisa Tojkander,  liisa.tojkander(at)gmail.com, puh. 040 520 5479.

Maksu perjantaihin 17.4. mennessä Pukkilan Kulttuuriyhdistyksen tilille FI51 5361 0020 0217 23

Tervetuloa monipuoliselle taide- ja ruokamatkallemme! Paikat on varattu ilmoittautumisjärjestyksessä.

HUOM!

Saimme bussin jo täyteen, mutta ei mitään hätää!

Kanteleen Nuuttien kesäretki Mikkeliin ja Mäntyharjulle on lauantaina 4.7.2020.  Tarkempia tietoja kannattaa kysyä Helka Laaksoselta 050 5497 965.